Sunday, February 15, 2009

How to manage the Umno's Stupid-Manner


Tidak sukar membuat hipotesis kesinambungan bodoh-sombong Umno yang kini sudah melarat dalam batang tubuh pelbagai agensi di bawah kerajaan. SPR dengan ‘bodoh-sombong’nya mengenepikan pandangan umum dengan menetapkan tarikh PRK pada 7 April…alahai Tan Sri woiii…macamlah rakyat Malaysia tidak tahu apa yang akan dan sedang berlaku sebelum Mac 2008 ini!

Pemilihan Umno adalah suis yang akan memastikan lampu Najib…hidup-mati masa hadapannya. Betul tak…bayangkan jika PRK ini dimenangi Pakatan Rakyat…gelaplah sudah harapan Najib, segelap harapannya nak merasa duduk di kerusi PM di Putrajaya.

Kini, kita ingin mengajak rakyat Malaysia memberikan sesuatu yang terbaik kepada negara. Malaysia ini kita yang punya. Bukan Umno atau BN. Hak memilih pemerintah adalah hak kita. Apa pasai Umno dan BN ketegaq sangat nak serah kuasa. Apa depa ingat, Malaysia atau Perak ni pak penakan depa yang punya ka?

Maka, mari kita tengak…apakah sumbangan kita kepada Malaysia @ Perak?
Saya nak bagi beberapa idea:

Satu: Sebarkan info sebenar penyelewengan Umno. Benda ni tak boleh buat sekerat-sekerat. Pasai rakyat kita kadang-kadang cepat lupa. Ia adalah continuously job. Ala…sambil-sambil sembang tu…kat mana-mana je la, masukkanlah jarum sikit-sikit…bukannya suruh benci tak ketahuan, sebab dalam kaedah syarak pun sebut, orang yang kena zalim boleh dedah kesalahan dan memerangi penzalim…

“Dan perangilah mereka itu, sehingga tidak ada fitnah lagi dan (sehingga) ketaatan itu hanya semata-mata untuk Allah. Jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu), maka tidak ada permusuhan (lagi), kecuali terhadap orang-orang yang zalim,” (al-Baqarah: 193)

Dua: Buat laporan polis kepada semua salah laku penyokong-penyokong BN. Ala…macam hari ini, ramai yang dok hunus keris dan dok belasah orang-orang bukan Melayu…ikutkan ini semuanya sudah jadi isu rasis…perkauman, ha…pakat buat report ramai-ramai…biar polis pening! Saya tak dapat bayangkan jika setiap hari ada report polis…memang polis jadi pening…habis kertas depa dok print report je…

Tiga: Beri tekanan kepada empat ekoq yang dok lompat parti tu…biar depa takut nak balik rumah, biar depa jadi kera sumbang…kalu boleh, beri tekanan hingga keluarganya sendiri boikot depa…jika tidak, dengan keluarga depa sekali kena boikot…jangan bagi muka…saya ingat la kan…paling lama depa tahan setengah tahun, lepas tu depa pun pakat surrender kepada rakyat…apa ingat boleh hidup ka kalau orang pakat boikot…mati kutu woi…nak-nak kalau bini dan mak bapak adik-beradik sendiri yang boikot…

p/s: "I have posted this posting to MSK's blog...and I would like to thank him for his courtesy and ease me to share my views through his blog, tqvm Bro MSK!"

No comments:

Post a Comment