Tuesday, March 17, 2009

Akhirnya Muhyidin Berterus-terang


Apabila ura-ura Lembaga Disiplin Umno mahu mengumumkan sesuatu, ramai orang sudah mampu menghidu keputusannya. Akhirnya…kasihan Ali Ketam. Gigit jarilah nampaknya nak jadi Timbalan Najib Toya. Itu pun jika Pak Lah tak ubah minda saat akhir.

Muhyidin dengan yakin menegaskan, beliau jauh lebih layak daripada dua orang pencabarnya. Jika ditara-bandingkan dengan Muhamad Taib pun...jauh lagi kelebihan Muhyidin. Memanglah, Mat Taib kan dah ’expired’...sudah lama jadi surat kaba lama ma...

Saya juga tertarik apabila KJ hanya dikenakan ’amaran’. KJ mungkin tersenyum girang, kini dia boleh meneruskan agenda menguasai Pemuda Umno. Saya sendiri terfikir, takkanlah menantu PM ini yang dahulunya terkenal ’very smart’ boleh menyerah kalah dengan mudah kepada geng-geng Najib Toya.

Kini, kita tunggu sahajalah apa yang akan berlaku seterusnya. Saya yakin, Ali Ketam dan geng-gengnya pasti disampuk jin tanah dengan keputusan ini. Bak kata pepatah Melayu...hajat di hati nak gapai awan; rupanya cucor atap pun tak sampai. Kasihan mereka.

Itulah Ali Ketam, jangan terlalu suka menghentam ulama’ dan membelasah orang...kan dah malu sendiri.

Tapi, musykil saya apabila Khir Toyo peminat tempe tak de pule tersangkut dengan apa-apa pertuduhan. Bersih sungguh mamat tempe ni. Punya banyak bahana yang dia galas, macam belut juge rupenya...asyik terlepas sahaja.

Tapi, kini Khir tak boleh tido lena. Di Selangor, makin hari makin banyak kisah dalam ’kainnya’ yang terbongkar keluar. Makin lama makin terlondeh seluonya. Makin lama makin terselak kelambunya. Baru dia sedar, orang yang bersalah dengan manusia pun Tuhan marah; apatah lagi jika sampai menzalimi orang dan mengingkari perintah Tuhan.

Khir kini dalam kepanasan. Mandi pun ayo sejuk jadi ayo gelegak. Makan pun dah tak ade selera, tumpo je...tengak bini pun gamaknya dah tak semangat. Yelah...bini dia pun kena panggil untuk disiasat...sapa suruh pi gagah transfer duit Balkis senang-senang. Kan dah kena!

No comments:

Post a Comment