Thursday, March 19, 2009

Mahathir, Mat Taib, Muhyidin, Ku Li dan Zaid...bergasak le mike ye...


“Apa yang tinggal, ialah orang yang tak reti baca Inggeris. Tu sebab dia kena tangkap di Australia, gagal isytihar bawa duit RM2.4 juta, tapi lepas sebab alas an tak reti baca bahasa Inggeris.”

Ini adalah petikan kasar saya terhadap kenyataan Tun Mahathir mengenai Muhd Taib. Saya dah kata lama dah, Mat Taib ni dah expired, dah ketinggalan banyak bende, tapi Pak Lah lantik juge dia jadi menteri.

Mahathir nampaknya malas dah nak berselindung lagi. Dulu, nampak macam malu-malu aje, tapi le ni dia dah ’declare’ dia sokong Muhyidin. The question is...bersih sangat ke Muhyidin.

Ah...pedulikan isu bersih. Ikutkan saya, mana ada orang dalam Umno yang bersih...inikan pula pemimpin. Muhyidin memang le nampak cam bersih je...tapi saya yakin ’kekotoran’nya akan keluo tak lama lagi.

Sah lah kini bahawa, suatu strategi terancang sedang berjalan untuk memastikan Najib menang dalam keadaan selesa. Bermula dari Timbalan Presiden Umno hingga le ke ketua pemuda dan wanitanya.

Cerodik betul Najib ni...sebab tu le puak-puak Umno semua dibelasahnya. Nasib baik aku orang PAS...tidak le aku jadi mangsa Najib tak guna ni!

Namun dalam masa yang sama, dua tokoh ’out spoken’ dalam Umno, iaitu Ku Li dan Zaid nampaknya menjadi saingan kepada Mahathir.

Zaid secara ’open’ menyerang Najib...hai...janganlah Najib anto bom C4 ke rumah Zaid sudah le.

Ku Li pula konsisten dengan ideanya untuk memulihkan Umno. Kini dia mempertikaikan keputusan lembaga disiplin umno yang dilihatnya bersifat ’pilih bulu’.

Ha...ha...aduhai, berlagalah segala angin dan puting beliung dalam Umno. Ranaplah umno lepas Mac 2009 ni...ranaplah hendaknya, amin.

No comments:

Post a Comment