Monday, April 6, 2009

Debaran kian memuncak di dua puncak…

Kawan-kawan ghamei yang nak turun membantu di dua bukit. Teman teringin sesangat; sayangnya perancangan tak menjadi. Teman sepatutnya dah berlepas ke sana hari Sabtu lagi, tapi ada halangan le pulak. Mak mentua teman dan geng-gengnya, udah berhari berkampung di Ayo Kunin, udah melilo mengempen sampe ghumah-ghumah nelayan cina di Port Weld tu pun deme peghi.

Teman merenung dari jauh je le. Teman tau, jika teman tak ke sana pun, udah ghamei yang memberikan tenaga demi kemenangan PR. Teman yakin, keikhlasan para petugas PR, insya-Allah akan menjadi benih kemenanan yang subur di dua bukit dan satu batang itu.

Dalam dok menanti saat mengundi (ni pun waktu teman dok ngetik papan kunci komputer ini, mungkin dah ghamei yang mengundi), maka debaran kian memuncak. Maklumlah, riak-riak kemenangan memang nampak berpihak kepada calon-calon PR. Baik di Bukit Gantang dan Bukit Selambau mahu pun di Batang Ayo…

Dalam dok nunggu tu juge le, teman pagi ni dengor berite perihal si Najib yang sejak jadi PM ni nampak udah nak jadi baik le pulok. Mase di majlis bersama wartawan, dia kabo para wartawan dan media kena telus dan melaporkan berita yang ebrfakta serta tidak memihak. Adoi…mahu terkunje napas sesaat mendengo ayat Najib…bukan main lagi, indahnya bahasa macam novel Ayat-ayat Cinta.

Udah le, tak payah kita nak berbahas isu media di Malaysia. Buang mase sahaja. Jika nak ghase kebebasan berkarya, mendapat info yang telus dan menyeluruh, baik le mike bukak blog…Blog Perakekspress lagi telus dan berfakta berbanding web Bernama! Apalah yang kita nak harapkan daripada deme, jika setiap berita yang ditulih oleh wartawan, maka akan ditapis dan diayak…hingge yang keluo ialah berita tipu, putar belit dan kabur semata!

Dr M pulak, kabo dia pun tak sio jadi Penasihat PM. Tapi…dia akan tetap bagi nasihat. Apa le si Dr M ni, oghang nak lantik berjawatan rasmi tak nak, nanti mulalah nak menggila meroyan semula macam dulu. Ambiklah jawatan tu…tak pun kabo ke Najib, lantiklah lebih lagi…jawatan Menteri Kanan ke, Menteri Penasihat ke…

Tapi, dalam dok berdebo menunggu saat kemenangan ini, teman nak ngucapkan terima kasih kepada penyebor SMS. Teman pun dapat, katanya…jangan lupa solat hajat dan berdoa kepada Allah agar memenangkan PR dalam PRK ini. Teman dan anak-anak teman udah solat hajat semalam…jangan bimbang, insya-Allah kita menang!

Takbir 3X!

No comments:

Post a Comment