Thursday, April 2, 2009

Datuk Siti pun ‘tunduk’ kepada Nik Aziz


Dalam negara ini, saya berani kata…rakyat kita boleh dibahagikan kepada beberapa segmen. Jika mereka minat bola, maka ada idola mereka sendiri. Jika mereka minat artis, maka Siti antara idola mereka, selain Mawi dan Jamal. Jika mereka minat politik, mungkin Anwar dan Nik Aziz. Jika mereka kaki filem, mungkin Rosyam Nor. Jika mereka orang akademik, mungkin Ungku Aziz.

Demikianlah manusia…sebab itulah, apabila Datuk Siti Nurhaliza dan suaminya Datuk K, menemui Tuan Guru Nik Aziz…maka apa yang saya bayangkan?

Ya, ia wajar ditauladani oleh jutaan peminat Siti. Bahawa, idola dan pujaan mereka juga, hakikatnya mempunyai idola dan pujaan hatinya sendiri, iaitu Tuan Guru Nik Aziz. Maka, wajarlah ia diajdikan contoh dan pengajaran.

Nik Aziz hakikatnya dikagumi bukan sahaja oleh Siti, bahkan Amy Search juga. Bahkan saya teramat yakin, ramai lagi artis yang mengagumi tok guru mursyidul am ini. Kenapa? Ya, kerana ‘kesederhanaan’ yang menjadi pakaian dirinya. Tidak ‘berlagak’ tak tentu fasal walaupun ‘jubah’ agawaman dan menteri besar juga dibadannya.

Inilah rahsia Nik Aziz. Saya yakin, jika diberikan peluang kepada rakyat Malaysia untuk memilih pemimpin paling utama memimpin negara ini, maka Nik Aziz boleh mengalahkan Najib. Ini kerana, Nik Aziz sudah membuktikan bahawa gaya kepimpinannya di Kelantan merentasi sempadan bangsa dan agama. Bahkan, ia dikagumi dan diiktiraf oleh pelbagai lapisan masyarakat di sana.

Maka, apa lagi bagi orang-orang kebiasaan yang tidak pun bertaraf VIP atau selebriti. Malulah kepada Datuk Siti…beliau sendiri mengagumi dan menghormati Nik Aziz. Jika orang Islam sendiri, khususnya di Malaysia masih mempertikaikan ajaran Nik Aziz, memperlekehkan kepimpinannya…paling penting, menolak ajakannya kepada Islam.

Nik Aziz adalah asset PAS dan Pakatan Rakyat. Maka, nasihat saya…manfaatkanlah beliau sebaik-baiknya demi perjuangan dan kemenangan kita, insya-Allah PAS dan Pr akan berjaya.

No comments:

Post a Comment