Saturday, April 4, 2009

Teori RAHMAN dah berakhir, lepas ini giliran PR...insya-Allah!

Entah apa gerangannya, maka Najib yang secara terburu-buru mengangkat sumpah sebagai PM, sampe tak beredan membiokan Pak Lah dok lama-lama di kerusi PM, telah membebaskan Harakah, Suara KeAdilan dan 13 oghang dari ISA.

Semuanya ini apa? Rakyat bukan nak ucapkan terima kasih, tetapi gelihati melihat kelaku pemimpin Umno dan BN hari ini. Punya la ‘celaru’, kejap haram kejap halal…kejap tarik kejap lepas, kejap tahan kejap bebas…apa deme ni ingat ini main Polis Sentry ke?

Najib memikirkan, rakyat akan bertepuk girang dengan pengumuman ini. Apa...Harakah dan SK dah elok2 keluo, engkorang pegi sekat, lepas tu lepaskan...tak ade apa-apa yang baharunya. Kemudian, janji nak semak ISA, nak semak itu dan ini. Apa nak semak-semak, ISA tu layaknya dihapuskan sahaja, bukannya disemak lagi.

Saya pernah berdebat dengan saki-baki pemuda Umno tak lama dulu. Mereka bertegang urat mempertahankan ISA. Saya dah malas dah nak berhujah. Last-last saya kata, engkorang semua ni orang2 Umno, tak terfikir ke jika satu masa nanti PR dapat kuasa memerintah Malaysia seluruhnya, maka masa itu PR guna balik ISA tahan Najib, tahan Hamid Albar, tahan Sammy Vellu, tahan Nazri Aziz...tak pernah fikir ke?

Baru diaorang terdiam. Sebabnya, saya nyatakan dalam sejarah dah ada contoh. Zaman Bani Umaiyyah memerintah, mereka membelasah habis-habisan keturunan Ali. Sampai dalam khutbah Jumaat dah jadi wajib mencerca keturunan Ali. Dah tu, bila Bani Abbasiyyah pula ambil alih kuasa, maka itulah saat pembalasan. Habis segala kuburan khalifah Umaiyyah dibongkar kembali. Nak ke perkara yang sama berulang kembali?

Inilah dianya, yang saya kata orang2 Umno tak pernah belajo daripada sejarah. Deme ingat deme nak menongkat langit. Ingatlah...teori RAHMAN dan tamat. Najib dah angkat sumpah.

Sambil berseloro saya kata, lepas ni giliran PR pulak le memerintah...insya-Allah!

p/s: Semoga Bukit Gantang, Bukit Selambau dan Batang Ai ini menatijahkan kemenangan paling berarti buat PR dan rakyat Malaysia, amin.

1 comment:

  1. http://www.malaysiakini.com/cartoons/cartoon.php?id=MTIzOTA3ODY3Ng==

    ReplyDelete